Мобільний додаток WOG
Безкоштовно на Google Play
Завантажити
Перейти на мобільний сайт
Мобільний додаток WOG
Безкоштовно на AppStore
Завантажити
Перейти на мобільний сайт
Центр підтримки клієнтів - 0 800 300 525
Повернутись

ЛІЦЕНЗУВАННЯ НАФТОПРОДУКТІВ FAQ

20.06.2019

1. ДФС забороняє фермерам зберігати паливо. - ДФС не забороняє фермерам зберігати паливо, а згідно закону, перевіряє документи і видає ліцензії в тому числі на зберігання палива. І якщо у суб'єкта господарювання є всі дозвільні документи на здійснення виробництва, торгівлі, зберігання і реалізації палива, які він давно повинен і так мати згідно з чинним законодавством, то він без праці отримає ліцензію.

2. Ліцензія призведе до дефіциту палива - ліцензія ніяк не впливає нема на обсяги поставок палива в Україну, не на обсяги палива виробленого в Україні. У легального бізнесу не буде проблем з отриманням ліцензій, так як весь перелік документів, необхідний для отримання ліцензії у легальних операторів ринку вже є. Отже, ні про який дефіцит палива не може бути й мови. Єдиний дефіцит, який з'явиться в результаті дії ЛІЦЕНЗУВАННЯ НАФТОПРОДУКТІВ - ЦЕ ДЕФІЦИТ МОЖЛИВОСТЕЙ ДЛЯ нелегального ринку.

3. Ліцензія зірве посівну - ліцензування ніяк не завадить аграрним компаніям під час посівної. Якщо у аграрної компанії є в наявності землевідведення, акт введення в експлуатацію та дозвіл на проведення робіт підвищеної безпеки, які у них і так повинні бути, якщо вони займаються зберіганням палива для власних потреб, вони без проблем вчать ліцензію. У бізнесу було 7 місяців на підготовку до введення ліцензування. Якщо якесь підприємство не потурбувалося завчасно отримати всі необхідні дозвільні документи - воно просто заплатить штраф, або відмовиться від зберігання палива на власних потужностях і буде закуповувати / зберігати його у тих суб'єктів ринку, які ліцензію отримали.

4. Ліцензія - це боротьба монополістів з малим бізнесом. - Ліцензія - це в першу чергу підтвердження того, що об'єкт працює у відповідність з нормами будівництва та експлуатації, його обслуговують компетентні співробітники, об'єкт не створює загрози для людей і навколишнього інфраструктури. Паливо - це продукт підвищеної вибухопожежонебезпечності. Якщо суб'єкт господарювання «не може похвалитися порожнистим пакетом документів», значить він не може займатися таким складним видом діяльності і створювати загрозу для оточуючих людей та інфраструктури. Згадаймо вибух газу в Кропивницького і пожежа на паливної базі БРСМ.

5. Навіщо ліцензія аграріям? Вони ж не продають паливо. - Ліцензія - це в першу чергу підтвердження того, що об'єкт працює у відповідність з нормами будівництва та експлуатації, його обслуговують компетентні співробітники, об'єкт не створює загрози для людей і навколишнього інфраструктури. Паливо - це продукт підвищеної вибухопожежонебезпечності. Тому не має значення чи торгує компанія паливом або просто зберігає його для своїх потреб, воно повинно отримати ліцензію на цей вид діяльності, як свідоцтво безпеки паливного об'єкта.

6. Ліцензія призведе до подорожчання палива. За рівнеміри і ДМН заплатить кінцевий споживач! - Ліцензія не є обтяжливою для бізнесу. Вартість ліцензії на виробництво і зберігання палива - 780 гр-н в рік, на роздрібну торгівлю паливом - 2000 гр-н в рік, на оптову торгівлю з нафтобаз - 5000 гр-н в рік, на оптову торгівлю без нафтобаз - 10 000 грн- н в рік. Ліцензія видається терміном на 5 років. Тому вартість отримання ліцензії ніяк не відбитися для вартості палива для споживача.

7. Ліцензії не зможуть отримати багато агропідприємств. Ринок піде в тінь / - Існують законні об'єкти і незаконні, і вони є не тільки у аграріїв. Що значить піде в тінь, якщо підприємство не має в своєму розпорядженні повним пакетом документів, воно і так в тіні сидить? Ті суб'єкти господарювання, хто введу неповного пакета документів, не отримає ліцензію, буде змушене звертатися до тих суб'єктів, у яких з дозвільними документами все в порядку. Тим самим навпаки - вийде з тіні !!!

8. Ліцензії у нас придумали для шантажу підприємців. - Ліцензії не є українським ноу-хау, це адаптована європейська практика, яка багатьом не подобається. Але якщо країна хоче наповнювати державний бюджет, а споживачі хочуть забути про фальсифікат і вибухи на заправних станціях - іншого шляху немає

9. Досвід ліцензування в інших країнах: де це працює? хоч щось принесло користь?

10. Треба спочатку спростити введення в експлуатацію, а потім думати про ліцензії на паливо. Чому не можна адмініструвати акцизний податок без ліцензій? - Ліцензія - це за великим рахунком перевірка на наявність документів, які треба мати вже давно, нічого нового. Ті, хто відстоюють скасування ліцензування, по суті грають на боці нелегалів, які давно порушують закон, пропускаючи через себе ліві обсяги палива. А акцизний податок адмініструється завдяки системі СЕАРТ.

11. Чому не передбачені штрафи постачальникам палива, які продають паливо на об'єкти без ліцензії? - Штраф за продаж будь-якого палива через автозаправні станції без ліцензії складе 250 тис. Грн.

12. Ліцензування - корупційний закон. - Впровадження законних механізмів викорінення нелегального сегмента з ринку країни, спрямованих на забезпечення рівних прозорих умов ведення бізнесу - це цивілізована європейська практика, яку апріорі не можна назвати корупцією.

13. Сьогодні рівень корупції не дозволяє легально вводити в експлуатацію об'єкти. У деяких цільове призначення на етапі перекладу; хтось застряг на етапі отримання МБУ у архітектора; 3. деякі застрягли на етапі ОВС (треба мінімум 6 місяців); 4. Отримання Дозвіл в ДАБІ взагалі без коментарів. Об'єкти проектуються більше року, покупці вимагають повернути їм гроші за товар який купили, через те що ми не можемо порушити закон і приступити до робіт без всіх цих дозволів. Тому це не маніпуляція, а спроба пояснити що ринок споживання палива для власних потреб піде в тінь на 90%. Як тут не запанікуешь. - Перераховані вище документи повинні бути в наявність до того, як суб'єкт господарювання приступив до господарської діяльності. Якщо Ви розумієте, що у Вас немає ряду дозвільних документів, і ведете господарську діяльність намагаючись отримати документи «по ходу справи», то Ви вже порушуєте чинне законодавство. Ще раз, якщо підприємець не в змозі отримати всі необхідні дозвільні документи, він не може займатися таким складним для нього видом діяльності, створюючи загрозу для оточуючих.

Перш ніж інвестувати в бізнес, краще спочатку звернутися до влади, щоб отримати дозвіл на діяльність. При цьому бажано до старту інвестування провести консультації як з фахівцями в сюжеті ваш напрямку, так і з владою. Що б не вийшло так, що підприємство зареєстроване, обладнання закупили, а дозволів доведеться чекати близько року, а то і зовсім отримати відмову.

14. У нелегалів і далі не буде проблем. А ось законослухняний бізнес постраждає! - Ліцензування, модернізована СЕАРТ, використання рівнемірів і витратомірів, а також контроль над цільовим використанням авіаційного палива - комплекс заходів, який в першу чергу спрямований на викорінення тіньового сегмента з ринку нафтопродуктів, тобто на нелегалів. Ті, хто відстоюють скасування ліцензування, по суті грають на боці нелегалів, які давно порушують закон, пропускаючи через себе ліві обсяги палива.